TOYOTA GAZOO Racing je osvojio Svjetsko prvenstvo

TOYOTA ФИНАНС

TOYOTA GAZOO Racing je osigurao momčadsku titulu u Svjetskom prvenstvu u utrkama izdržljivosti nakon dramatične utrke Total 6 sati Spa-Francorchampsa održane u vrlo promjenljivim vremenskim uvjetima, u predzadnjoj utrci u sezoni 2018.-2019.

Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Fernando Alonso u automobilu TS050 HYBRID sa startnim brojem 8, povećali su svoje vodstvo u poretku vozača na 31 bod s još jednom utrkom na rasporedu i raspoloživih još 39 bodova, nakon njihove četvrte pobjede sezone koja je započela pobjedom u Spa prije 12 mjeseci.


Posada TS050 HYBRID sa startnim brojem 7, koju čine Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López kontrolirala je utrku do tik pred polovicu, postavivši i najbrži krug, kada su izgubili 11 minuta zbog kvara senzora koji ih je gurnuo na šesto mjesto na kraju.


U početnim krugovima je ispisana povijest jer je jaki snijeg zasuo Spa tek nekoliko minuta prije početka utrke, što je prvi put da je snijeg utjecao na neku utrku u WEC. Zapanjujuće, utrka je nastavljena tijekom gotovo 30 minuta dok uvjeti nisu postali takvi da je morao izaći sigurnosni automobil u trenutku kada je Mike bio u vodstvu, krenuvši s prvog startnog mjesta u automobilu broj 7.


Nakon 25 minuta, sada po jarkom suncu, utrka je nastavljena pri čemu je Mike bio u vodstvu ispred Rebellionovog automobila broj 3. Sébastien, koji je izgubio vrijeme u svom zaustavljanju u boksu, odmah preuzima drugo mjesto za automobil broj 8, a zatim prelazi u vodstvo na kraju 19. kruga.


Još jedan izlazak sigurnosnog automobila zbog nesreće nekoliko trenutaka kasnije pokrenuo je dramu za oba automobila. Sébastien se je morao zaustaviti radi nalijevanja goriva dok je prolaz kroz boksove bio zatvoren, a pravila WEC-a kažu da u tom slučaju momčad smije nalijevati gorivo samo tijekom pet sekundi.


Mike, koji je potrošio manje goriva u početnoj fazi utrke, mogao je normalno naliti gorivo i prijeći na slikove kada su boksovi ponovno bili otvoreni, dok je Sébastien nedugo nakon toga nalio uobičajenu količinu goriva, na što je potrošio oko minute i pao na 10. mjesto u poretku.


Međutim, uzbudljiva utrka se je nastavila jer je Sébastien odlično iskoristio slikove i probio se do drugog mjesta kada su oba automobila ponovno krenula u boksove u trenutku kada je na cijeloj stazi vladala žuta zastava, nakon otprilike dva sata utrke, pri čemu je Kamui preuzeo upravljač automobila broj 7, a Fernando automobila broj 8.


Nakon dovršenih gotovo tri sata utrke, dogodio se novi dramatični preokret kada je Kamui, koji je bio u tom trenutku u vodstvu s oko 50 sekundi prednosti, doživio problem s jednim senzorom na automobilu broj 7. Odvezao se natrag u boksove gdje su mehaničari ubrzano radili na popravku, a José je preuzeo upravljač s četiri kruga zaostatka, na 19. mjestu.


Kazuki je naslijedio vodstvo u automobilu broj 8, ali je novi val snježnih padalina nedugo nakon toga natjerao oba automobila da se prebace na gume za mokro, što je bilo sasvim prikladno kada je započela tuča nepuna dva sata do kraja utrke, zbog čega je sigurnosni automobil ponovno izašao na utrku i oko 25 minuta kružio stazom.


Na ulasku u zadnji sat, José se uspio probiti među šest najbržih dok je Fernando povećao prednost automobila broj 8 na više od kruga kada se vrijeme opet pogoršalo i sigurnosni automobil ponovno izašao na stazu. Utrka je završila nekoliko minuta ranije označavanjem crvene zastave uslijed nemogućih uvjeta na stazi.


Fernando je bio za upravljačem automobila broj 8 na kraju i odnio pobjedu s jednim krugom prednosti ispred Rebellionovog automobila broj 3 i automobila broj 11 SMP Racinga, dok je Kamui u automobilu broj 7 prošao ciljem kao šesti, s četiri kruga zaostatka nakon junačke borbe. Momčad sada kreće u Francusku za završnu utrku sezone, 24 sata Le Mansa koja će se održati 15. i 16. lipnja.


Hisatake Murata, Predsjednik momčadi: „Čestitam svima u momčadi na osvajanju Svjetskog prvenstva; ovo je nagrada za naporan rad kroz proteklu godinu. Danas smo imali vrlo tešku utrku. Žao mi je zbog posade automobila broj 7; stvarno su dobro vozili i velika je šteta što se nisu mogli boriti za pobjedu zbog kvara senzora.


Posada automobila broj 8 je odradila odličan posao unatoč nedostatku sreće; čestitke i njima. Iako ovakva dramatična utrka nije laka za momčad, nadam se da su brojni navijači kao i naši kolege iz Kölna uživali u utrci unatoč vremenu. Sada se veselimo vrhuncu sezone i utrci za koju se pripremamo od lipnja prošle godine – Le Mansu.”



TS050 HYBRID broj 7


Utrka: 6., 129 krugova, 8 zaustavljanja. Start: 1. Najbrži krug: 1 min 57,394 s


Mike Conway (TS050 HYBRID broj 7): „Ovo je jedna od onih utrka; ludo vrijeme sa sva četiri godišnja doba u 10 minuta, zatim smo uletjeli u tehnički problem i izgubili nekoliko krugova. Do tog trenutka smo imali značajnu prednost, bili smo stvarno brzi i svi su dobro obavljali svoj dio posla. José i Kamui su sjajno vozili svoje dionice kako bi nadoknadili pokoje mjesto u poretku, ali uz toliko izlazaka sigurnosnog automobila nismo imali prilike u cijelosti nadoknaditi zaostatak. Zato smo ostvarili najbolji rezultat koji je bio moguć u ovim uvjetima.”


Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID broj 7): „Bila je ovo frustrirajući utrka za nas jer smo imali automobil za pobjedu i sve je izgledalo dobro do pojave kvara. Šteta zbog toga, ali takve stvari se događaju, a prije toga nismo imali nikakvih tehničkih poteškoća ove sezone. Dali smo sve od sebe da se popnemo u poretku i stvarno smo dobro vozili, ali nakon tako velikog gubitka vremena nije bilo stvarne mogućnosti za osvajanje mjesta na postolju. Čestitam posadi automobila broja 8 na pobjedi i, naravno, velike čestitke cijeloj momčadi na osiguravanju ukupne pobjede u Svjetskom prvenstvu.“


José María López (TS050 HYBRID broj 7): „Zapravo nisam razočaran jer smo učinili sve što smo mogli. Pokazali smo da smo najbrži automobil i to je lijep osjećaj. Dobro samo radili, učinili sve što je trebalo i nismo griješili. Na žalost nije ispalo dobro, ali ovo su utrke izdržljivosti i takve stvari se događaju. Čestitam momčadi; jedan od glavnih ciljeva je ostvaren. Čestitam i posadi automobila broj 8 na pobjedi. I dalje ćemo se boriti i idemo na pobjedu.“


TS050 HYBRID broj 8


Utrka: 1., 133 krugova, 9 zaustavljanja. Start: 2. Najbrži krug: 1 min 58,056 s


Sébastien Buemi (TS050 HYBRID broj 8): „Pobjeda u utrci za nas je sjajna, naravno, ali bila je to zahtjevna utrka, s obzirom na uvjete. Žao mi je zbog automobila broj 7 i tehničkih problema koje su imali dok su bili u vodstvu; bilo bi ih teško uhvatiti i mislim da su zaslužili više.


Nas sreća nije mazila na početku utrke, ja sam imao nekih problema s radio vezom što je bila mala smetnja. Fantastično je da je momčad osvojila Svjetsko prvenstvo. Sada krećemo u Le Mans s malom prednošću u poretku vozača, ali ništa ne uzimamo zdravo za gotovo. Veselim se dobroj, poštenoj borbi u Le Mansu.“


Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID broj 8): „Bila je ovo luda utrka po ludom vremenu. Pobijedili smo uz puno sreće jer je automobil broj 7 uletio u probleme; žao mi je zbog njih. Naletjeli smo na neke poteškoće u ovim uvjetima, pa moramo izvući pouke kako bismo bili potpuno spremni za Le Mans. Osvajanje Svjetskog prvenstva je veliko postignuće za momčad; to je bio glavni cilj ovdje i sada možemo malo proslaviti. Usredotočeni smo na Le Mans gdje moramo dovršiti posao u poretku vozača za Svjetsko prvenstvo. Mi vjerojatno bolje od drugih znamo koliko teška ta utrka može biti.“


Fernando Alonso (TS050 HYBRID broj 8): „Ovo definitivno nije bila lagana utrka, zbog nekoliko poteškoća u prvom dijelu povrh vremenskih neprilika. Zato smo u utrci imali uspona i padova u emotivnom smislu. Najvažnija stvar danas je bila osiguravanje momčadske titule Svjetskog prvaka. Izuzetno sam sretan zbog TOYOTA GAZOO Racinga što smo osvojili dovoljno bodova da postanemo Svjetski prvaci; velike čestitke svima u momčadi. Bila je ovo zadivljujuća sezona za nas i nadam se da u Le Mansu možemo tome pridodati i konačni, sjajni pečat osvajanjem titule u konkurenciji vozača.”


Rezultati 6 sati Spa:


1. broj 8 TOYOTA GAZOO Racing 133 kruga
2. broj 3 Rebellion (Berthon/Laurent/Menezes) +1 krug
3. broj 11 SMP (Aleshin/Petrov/Vandoorne) +1 krug
4. broj 1 Rebellion (Jani/Lotterer/Senna) +2 kruga
5. broj 17 SMP (Sarrazin/Orudzhev/Sirotkin) +3 kruga
6. broj 7 TOYOTA GAZOO Racing +4 kruga